Chefer!!!!

"Can't live with them, can't live whitout them"...

En chef har EN väsentlig uppgift enligt mig, HAN/HON ser till att jag får lön så att jag kan finansiera min fritid. Och det är jag ju tacksam för. Men mer då!!!!! Jag upplever inte att det är någon skillnad på kvinnliga respektive manliga chefer. Det måste vara titeln som gör skillnad mellan oss "dödliga" och dom.

Jag har alltid sagt att jag har "världens bästa chef". Detta är inget jag intalat mig själv utan det är så jag uppfattat honom. Han har gett mig friheter och förmåner (monetära) som stått i proportion till min arbetsinsats och jag har med anledning av det varit en lojal medarbetare. Sedan avgår han som chef MEN blir kvar i företaget och blir en vanlig "dödlig" OCH helt plötsligt förändras han..... Hur kommer det sig???

Enligt köplagen har säljaren ett ansvar gentemot köparen under 3 tre år (om säljaren är en juridisk person och köparen är en privat person) Men en chef verkar inte ha något ansvar alls från den dagen han avgår, trots att han blir kvar i företaget. Jag fick förfrågan (av honom) om att bli hans efterträdare (smickrande???, ja visst) men jag tackade för förtroendet och sa bestämt NEJ. Jag är inget chefs ämne (den insikten om mig själv har jag iaf). Så det blev en annan medarbetare som fick denna position. Sedan uppkommer en "dispyt" om en förmån och den avgågne chefen "lägger sig platt " och hänvisar till "den nya chefen". Den stackaren har ju inte varit med och i tidigare beslut så han "lägger sig oxå platt" med hänvisning om att detta skedde före hans tillträde. Mitt där i mellan sitter JAG , en vanlig "dödlig" (som inte får min förmån nå mer) och som söker stöd hos en annan vanlig "dödlig" (förra chefen) för att utreda denna dispyt med den nya chefen. Det hela slutar med att denna "förmån" dras in för att den som en gång tog beslut om detta nu är en vanlig "dödlig" utan ansvar.

Tur att man inte är chef (eller har varit chef) så man slipper allt ansvar eller........

Kram på er alla vanliga "dödliga" och även er chefer (så kanske ni blir lite mer ödmjuka och ansvarsfulla, även om ni avgått), hihi

/En hårt arbetande småbarns mamma utan förmån nu för tiden!!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Trist med dåliga chefer....

Hoppas det blir bättre.

Ha en trevlig söndag!

2009-01-25 @ 10:51:11
URL: http://xtremebeautynails.blogg.se/
Postat av: Maria

Om rätt person gör dem och de hålls lagom långa så håller det på alla :)

Kankse ska prova, jag lottar ut en nagelförlängning på min blogg ;)

Ha en super kväll.



Kram

2009-01-26 @ 17:33:40
URL: http://xtremebeautynails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0