En alldeles ovanligt "vanlig" kväll

Hu, vad skönt att ligga i soffan en hel kväll.....

På jobbet har det varit "pedal to the metal" hela dagen. Sedan hämtat lilla prinsessan på dagis och sen hem för att kolla till den stora prinsessan så att hon kommit hem ordentligt. Jag är väl en liten "harig" mamma men jag är ju så rädd om mina prinsessor.

Konstaterade att det ekade i kylen så det bar iväg till affären innan middagen. När jag äntligen kom tillbaka hem var det bara att börja med middagen, plocka upp matpåsarna, svara på en telefonintervju från Gallup om frivilliga hjälporganisationer (hade tänkt fråga om dom inte kunde skicka lite hjälp till lilla mig i kväll, det hade räckt med tre matlådor ;))och medla i diverse konflikter. Tur att mammor har en medfödd simultankapacitet som inte verkar ha något slut.

Efter middagen slängde vi oss på soffan och har sett två filmer och åt upp resten av lördagsgodiset som fanns kvar i skafferiet. Jag insåg plötsligt att det var ganska skönt att frångå mina "principer" och bara njuta av livet. Mmmm vad skönt att få mysa med barnen en hel kväll.

Jag kombinerade "egen tid" med barnen i kväll OCH det var alldeles underbart!!

Kram på er, nu ska jag återgå till soffan, varför bryta ett vinnande koncept denna kväll ;)

/Vanliga mamman (som njuter av livet, precis här och nu)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0