Marsvinet....

Dagens fundering har rört sig om livet som småbarnsmamma. Jag har kommit fram till att jag är som ett marsvin. Dessa djur rör sig i sakta mak och är lite i "dvala" på dagarna men blir rackarns aktiva på kvällar och nätter. De flänger runt i sin bur, upp och ner, in i "karusellen" och springer några varav och sedan ut igen. Precis som mig. Jag är definitivt ingen morgon människa. I morse gastade min äldre dotter åt mig att stänga av väckarklockan som ringde, typ en halv meter från mitt öra, och hon låg i ett annat rum!!!! Jag kan inte ens skylla på att det var sista dagen på arbetsveckan och att jag var slutkörd (vilket jag förövrigt inte är) för detta kan inträffa vilken morgon som hellst.

Sedan har jag jobbat, slutade dock lite tidigare och hämtade barnen och åkte på stan och strosade runt en stund. Väl hemma fixade jag lite middag och har sedan myst med barnen i soffan och ätit godis OCH sen vid 21.00 så sa det PLING i min kropp. Då var det dax och lägga barnen för att sedan gå an som en vilde. Plocka ihop alla veckans kläder som hamnat i en hög på golvet i klädkammaren, plocka ur/i diskmaskinen, röjt i hallen, köket och vardagsrummet. Det var kul att se att det fanns ett "köksbord" under alla grejor som låg där och ett hallgolv under alla skor, jackor, skolväskor, teckningar osv osv. Precis som det lilla marsvinet vaknar jag till liv när det blir kväll och barnen har gått och lagt sig!!!!

Nåja, när nu ordningen i huset var (någorlunda) återställd slängde jag mig ner framför datorn för att kolla mailen och fick se att jag fått en kommentar på min blogg. Oj, vad glad jag blev. Någon vänlig människa där ute i cyberrymden har sett lilla mig OCH tog sig tid att skriva några rader. Tack snälla du det värmde verkligen!!

Nu börjar det "spritta" i kroppen igen dax att gå ner och hänga upp ur tvättmaskinen, plocka ur torktumlaren, kolla frysen för att hitta något som går att äta till middag i morgon ;-)

Många varma kramar till er alla som känner igen sig, och alla andra oxå för den delen....

/Jag, det lilla mänskliga marsvinet!!!





Kommentarer
Postat av: meela83

hallå du.. klart en skriver en rad vet du väl.. ler.. skrattar lite nu när ja läser om dina ideer på kvällen.. hade varit snällt om du kunde skicka lite av denna energi till mig på kvällen.. ler..

hoppas helgen är mysig å att du å barnen mår fint..

kram

2009-01-24 @ 18:21:11
URL: http://meela83.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0