Välkommen till min nya blogg!

Jaha, då var man fast i ett nytt beroende, "bloggning"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Detta ämne brukar diskuteras ganska flitigt i fikarummet på jobbet. Vilken blogg man läser och vilka nya inlägg som kommit. Vem som skrivit si och vem som skrivit så. Jag hade bestämt mig för att hålla mig borta från den här typen av "dator användning" (känns som att jag sitter nog vid datorn som jag gör) men se det gick inte. Jag har under en tid läst en hel del bloggar och tycker det är ganska intressant att läsa om andra och hur de har det i sin vardag. På något konstigt sätt känner man igen sig i många sammanhang och framför allt är man inte ensammen om vardagens vedermödor. Jag har konstaterat (efter att ha läst en MÄNGD bloggar) att jag är en ovanligt VANLIG mamma som arbetar, tvättar kläder och lagar mat.

Jag har länge funderat över begreppet "vanlig". Vem bestämmer igentligen vad som är vanligt och ovanligt!!!!! Är det vanligt att blogga till exempel. Och i så fall när blev det vanligt??? För 10 år sedan visste ingen vad "bloggar" var och nu finns det människor som tjänar massor med pengar på sitt bloggande. Då var det ovanligt och nu är det vanligt helt plötsligt. När blev det vanligt???? När det fanns 20, 10 000 eller 100 000 bloggar???? Jag kan lätt bli lite frustrerad när jag börjar tänka på sådana här saker.

Nåja, jag har faktiskt andra, mycket, väsentligare saker att bry min hjärna i som t.e.x att tvättmaskinen är klar ;-) Dags att göra en insats igen......................

Jag återkommer med nya funderingar om livet och allt där till.

Kram på er alla vanliga och ovanliga människor där ute i cyberrymden!!



Kommentarer
Postat av: meela

hej du.. e oxå ny bloggare som tänk ja skulle dissa detta men oj så fel en kan ha hi hi.. vanlig.. de e ett väldigt korkat ord om ja får säga vad jag tycker.. ler.. men hoppas detta går bra för dig nu..

mvh mikaela

2009-01-22 @ 10:44:52
URL: http://meela83.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0